امروز: سه شنبه 01 خرداد 1397 برابر با 22 می 2018

سر زنش وتهدید در پرتوی عبارت ویل در قران

سر زنش وتهدید در پرتوی عبارت ویل در قران

به گزارش پایگاه خبری رسالت  آخرین درس تفسیر در ماه شعبان المعظم با عنوان ( ویل ) توسط حضرت ایت الله صالحی برگزار گردید  ایشان ابتدا...
پیام تسلیت دفتر حضرت آیت الله صالحی به مناسبت حوادث درناک اخیر افغانستان

پیام تسلیت دفتر حضرت آیت الله صالحی به مناسبت حوادث درناک اخیر افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با تأسف و اندوه فراوان که روز دوشنبه، کشور ما شاهد حوادث تلخو خونین بود. در حمله...
از هشت ثور در حوزه علمیه رسالت تجلیل گردید

از هشت ثور در حوزه علمیه رسالت تجلیل گردید

از ۸ ثور در حوزه علمیه رسالت تجلیل گردید به گزارش پایگاه خبری رسالت روز شنبه مطابق با ۸ ثور از سالروز افتخار آفرین پیروزی مجاهد مردان...
نمایندگان شورای علمای اهل تشیع تجت ریاست آیت الله صالحی با رییس جمهور دیدار کرد

نمایندگان شورای علمای اهل تشیع تجت ریاست آیت الله صالحی با رییس جمهور دیدار کرد

 به گزارش پایگاه خبری رسالت  رئیس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان شورای علمای اهل تشیع، پیشنهاد  ایجاد حوزۀ چهاردهم امنیتی را...
پایگاه خبری رسالت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به مسجد باقرالعلوم کابل را بر عهده گرفت.

این گروه از طریق آژانس خبری خویش به نام آماک "Amaq news agency" طی یک بیانیه که به زبان عربی صادر شده، ادعا کرده که این حمله توسط بمب گذار انتحاری این گروه در یک مسجد شیعیان در شهر کابل پایتخت افغانستان انجام شده است.

لحظاتی پس از این حمله انتحاری، طالبان هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود نوشت که این حمله هیچ ارتباطی با گروه طالبان ندارد.

بر اساس آخرین خبرها، در این رویداد دست کم ۳۲ نفر کشته در این حادثه کشت و 85 تن دیگر زخمی شدند.

مقامات در وزارت صحت عامه، تایید کرد که ۸۵ نفر در این حمله مجروح برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

این دومین حمله مرگبار گروه تروریستی داعش طی چهل روز گذشته و سومین حمله به مراسم و تجمع شیعیان طی چهارماه گذشته است.

در حمله تروریستی به زیارت سخی در روز عاشورا حسینی در شهر کابل حداقل ۱۸ نفر کشته و 36 تن زخمی شدند.

گروه  داعش پس از این حمله، مسئولیت آن را به عهده گرفت.

 

پایگاه خبری رسالت -محمد اشرف غنی، رییس جمهور حمله انتحاری بر ضد عزاداران اربعین حسینی در مسجد باقرالعلوم شهر کابل را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور حمله انتحاری بر ضد عزاداران اربعین حسینی در مسجد باقرالعلوم شهر کابل را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده است.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری امروز دوشنبه (اول قوس) با نشرخبرنامه به نقل از آقای غنی گفته است که حمله به اماکن مقدس دشمنی آشکار با اسلام و مردم افغانستان است.
اعلامیه تاکید شده است که آقای غنی به مسوولان مراکز درمانی دستور داده که به زخمیان این رویداد کمک کنند.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که تروریستان با هدف قراردادن مراسم های مذهبی به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق میان مردم افغانستان می باشند.
گفتنی است که یک فرد انتحاری حوالی ساعت ۱۲:۲۰ ظهر امروز دوشنبه (۱ قوس) عزاداران حسینی را مسجد باقرالعلوم در ساحه چهارقلعه چهاردهی دارالامان از مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل هدف قرار داد.
در این انفجار شماری زیادی از عزاداران که به مناسبت اربعین حسینی در این مسجد گردهم جمع شده بودند کشته و زخمی شده اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: در قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) فراوان تأکید شده است، بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است.

به گزارش پایگاه خبری رسالت، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در جمع اعضای کاروان تقریب در راهپیمایی اربعین در نجف اشرف گفت: در قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) فراوان تأکید شده است، بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم تأکید شده وقتی انبیاء را در طول تاریخ مبعوث کردیم به انبیاء گفتیم که دین را اقامه کنید، اظهار داشت: مأموریت انبیاء اقامه دین و تلاش برای جلوگیری از تفرقه در دین است.

آیت الله اراکی با اشاره به آیه شریفه ۱۳ سوره اسراء ، اظهار داشت: از این آیه استفاده می‌شود که "اقامه دین" با "تفرقه در دین" سازگار نیست یعنی اگر تفرقه در دین شد قطعا اقامه دین میسر نخواهد شد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در ادامه تأکید کرد: هویت جامعه اسلامی به ولایت محمد(ص) و پیوستگی به شخص رسول اکرم(ص) است؛ یعنی رسول اکرم(ص) مولد یک هویتی است به نام هویت اسلام.

وی افزود: رسول اکرم(ص) «ابو» است برای امت اسلامی و چون او «ابو» است کسانی که وابسته به این هویت هستند همگی «اخوه» هستند. ‌

آیت الله اراکی گفت: در قران کریم و روایات مختلف تأکید فراوان شده که وحدت یا عدم تفرقه راه و چاره دارد؛ آنجا که قرآن کریم می فرماید "واعتصموا بحبل الله جمعیا و لاتفرقوا" منظور همان راه و چاره است یعنی یک حبلی وجود دارد که اعتصام به این حبل مانع از تفرقه می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: آنچه وحدت می‌آفریند محمد(ص) و آل محمد(ص) است لذا کسانی که می خواهند تفرقه ایجاد کنند سعی دارند مسلمین را از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جدا کنند تا بتوانند تفرقه و اختلاف ایجاد نمایند و اگر محبت محمد و آل محمد(ص) ملاک و معیار باشد هیچگاه تفرقه حاصل نمی‌شود.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: ما دو نوع اجر داریم یکی اجر اعتباری یا قراردادی مثل مزدی که یک کارگر دریافت می‌کند و دیگری اجر حقیقی که نتیجه یک کار است بنابراین وحدت امت اسلامی نتیجه حقیقی زحمات رسول اکرم(ص) است؛ اگر جامعه اسلامی یکی شد زحمات رسول اکرم(ص) به هدر نخواهد رفت.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب افزود: زیارت اهل بیت(ع) و رسول اکرم(ص) یک اعلام محبت و دوستی است.

لازم به ذکر است، کاروان تقریب متشکل از ۸۰ تن از علمای اهل سنت و تشیع از ولایت های مختلف ایران است که جهت شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق به سر می‌برد.

یکشنبه, 02 آبان 1395 07:23

وحدت مسلمین مبنای گفتگو

نوشته شده توسط

همایش بین‌المللی وحدت اسلامی "وحدت مسلمین مبنای گفتگو" با صدور بیانیه به کار خود پایان داد.

 همایش بین المللی وحدت اسلام "وحدت مسلمین مبنای گفت وگو" به سرپرستی آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در مسکو گشایش یافت و امروز به کار  خود پایان داده است .

به گزارش پایگاه خبری رسالت ،این همایش با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای مفتی های روسیه اجرا شد، بیش از ۲۰۰ نفر از علمای دینی، اندیشمندان و دانشگاهیان روسیه و نمایندگانی از سازمان های اسلامی انقره، کشورهای جامعه مستقل مشترک المنافع (همسود - چند جمهوری سابق شوروی)، اروپا، خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا در مباحث مختلف شرکت داشتند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
ما شرکت کنندگان درهمایش جهانی تقریب مذاهب"وحدت اسلام- وحدت مسلمین مبنای گفتگو" که در تاریخ ۱۸- ۲۰اکتبر ۲۰۱۶ در مسکو برگزار شد، پس از شنیدن و بررسی مقالات ارائه شده، بیانیه ذیل را خطاب به رهبران مؤسسات اسلامی، مربیان دینی همه ادیان، محصلان و فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش اسلامی، نمایندگان جوامع علمی و تخصصی، ارگان های دولتی و سازمان های اجتماعی اظهار می داریم.

وحدت دینی مسلمانان یک ارزش بنیادی است که قرآن کریم آن را توصیه کرده است؛ همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید، خداوند می‌فرماید: مؤمنان برادرند، میان برادرانتان صلح برقرار کنید و از خدا بترسید تا مورد رحمت او قرار گیرید.

با وجود تفرقه میان مسلمانان جهان و فرایند های اجتماعی-سیاسی و فرهنگی که ما در دنیای معاصر شاهد آن هستیم، این رهنمودها از اهمیت دو چندان برخوردار می شوند.

جهانی سازی بر اساس مدل اروپایی و آتلانتیکی موجب محو شدن ارزشهای سنتی و جهان بینی دینی از جمله در کشور هایی که مسلمانان زندگی می کنند رخ می دهد چرا که جهانی سازی منجر به رشد گرایش های تلافی جویانه و افراطی کردن توده های مستضعف جامعه می شود .

هر چند  امت تاکنون نتوانسته است پاسخ درخوری به این پروژه جهانی که علت آن تفرقه میان روشنفکران امت و گسترش وسیع روش تکفیری است بدهد.

ما فکر می کنیم برای جلوگیری از افراط و تفریط که جهانی سازی منجر به آن می شود؛ محو شدن هویت دینی و افراط گرایی، لازم است رهنمود های جاودان قرآن به وحدت مسلمانان و همچنین همه ابعاد این موضوع که در سنت روشنفکری اسلامی ارائه شده است را عمیقا مورد تفکر و تعمق قرار دهیم.

ما تقریب مذاهب، یعنی تقریب مکاتب مختلف حقوقی، تعلیمی و روشنفکری در اسلام را مرحله مهم این تجدید نظر تلقی می‌کنیم زیرا تقریب مذاهب به معنای وحدت دینی و راهبردی برای حل مشکلات مشترک لازم است اما به هیچ وجه یکسان سازی در همه عرصه ها را مد نظر ندارد.

غنای اسلام در تکثرگرایی آن و تنوع در امت است که از رحمت خداوند نشأت می گیرد همانا عدم درک این موضوع اغلب دلیلی است برای بیگانگی و تکفیر، بخصوص در مواردی که انسان قادر نیست اصل را از فرع و عمق را از سطح تفکیک کند، همانا تأکید بر وحدت ماهوی با وجود همه دیدگاههای گوناگون در مسائل فرعی از اهمیت برخوردار می باشد.

ما فکر می کنیم که برای تفکر عمیق در خصوص رهنمود های قرآن و سنت به وحدت مسلمانان و برای اجرای آنها در عمل، همه نیروهای مؤثر جامعه اسلامی امروز باید موارد ذیل از جمله:

حمایت همه جانبه از دیدگاه تکثر گرایانه در سنت های دینی اسلامی که در آثار مجتهدان بزرگ ارائه شده است و در برخی از فتواها(فتوای شلتوت در سال ۱۹۵۹ و بیانیه امان در سال ۲۰۰۴ و غیره) انعکاس یافته است، همانا انتشار گسترده و ترویج چنین درکی از اسلام که بر وحدت ماهوی در مسائل اصولی تأکید داشته و امکان خوانش های گوناگون در مسائل ثانویه را مجاز می داند.

-بها دادن به میراث عالمان دینی اسلامی که از ظرفیت تکثرگرایی برخوردارند، تفکر در آثار نمایندگان جنبش تجددگرای قرون ۱۹و ۲۰، ازجمله آثار عالمان دینی روسیه.

-مطالعه حرفه ای جریان های گوناگون اسلامی با تکیه بر منابع دست اول و پرهیز از ترویج شایعه و توهم درباره برادران دینی.

-پرهیز از تکفیر و محکومیت خشونت و تروریزم علیه مسلمانانی که به یکتایی خداوند، رسالت پیامبری حضرت محمد(ص) و روز قیامت اعتقاد دارند بدون توجه به تاویل مسائل ثانویه.

-همکاری با نمایندگان جریان های گوناگون اسلامی، تلاش برای وحدت معنوی و تهیه راهکارهای مشترک برای تهدید های معاصر نظیر؛ بحران دیانت، مصرف گرایی و افراط گرایی.

-حمایت همه جانبه از آن دسته از حوزه های جریان های تجدد گرایی تفکر اسلامی که بر طراحی پروژه های تمدنی اسلامی متمرکز هستند و قادرند اصول ابدی قرآن کریم و شرایط جامعه معاصر را به شکلی متوازن در هم آمیزند و به عنوان گزینه ای در مقابل طرح‌های افراط گرایان و تندروها عمل کنند.

-اتحاد سرمایه‌های فکری جامعه علمی برای تربیت نسل جدید مسلمانان که به ترکیب ارزش های سنتی و سبک معاصر زندگی (در حوزه ای که با موازین اخلاق اسلامی تضاد ندارد)، اعتدال، سنجیدگی، روشن فکری و رویکرد کاملا علمی نسبت به مسائل علمی گرایش دارند.

-جلب فعال تر مشارکت اعضای امت در فرایند های پیشرفت بشریت و خلاقیت؛ تلاش برای ابقای نقش در توسعه جهانی؛ کمک به استقرار اصول عدالت، چند قطبی، حقوق فردی، ملل، فرقه های دینی و کشورها  را هدف اصلی خود قرار دهند.

در همین راستا برای تحقق این اهداف شرکت کنندگان در کنفرانس اعتقاد دارند :

۱- لازم است اعتبار بیانیه امان در سال ۲۰۰۴ و اصول مندرج در آن در خصوص تشخیص دینداری را مورد تأیید قرار دهد، بخصوص این اصل که «هر فرد پیرو یکی از چهار مذهب سنی (حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی)، شیعه جعفری، زیدیه و همچنین اباضیه و زهریه مسلمان محسوب می شود.

۲- اتهام بی دینی زدن به او، تعرض به جان، ناموس، مال و ...او مجاز نیست، هر گروهی از مسلمانان که به خداوند متعال و پیامبر (ص)، اعتقاد دارند و به تعصبات دین احترام می‌گذارند و هیچ یک از آنها را نفی نمی‌کنند، جایز نیست به ملحدان نسبت داده شوند.

۳- لازم است مشکل دینداری و گفتگوی درون اسلام در همایش بین المللی مسلمانان که در دسامبر سال ۲۰۱۶ در پاریس برگزار خواهد شد مورد توجه خاص قرار گیرد؛ آماده کردن تحلیل حرفه‌ای در خصوص مساله دینداری و تنظیم فتوا بر اساس آن که به ایده‌های بیانیه امان در سال ۲۰۰۴ تکیه می کند و نیاز های زمان ما را برآورده می‌سازد و به عنوان نشان راهنما برای جامعه اسلامی عمل می‌کند.

۴- حمایت مالی از تحقیقات در زمینه مشکلات دینداری و گفتگوی درون اسلام، از جمله تحقیقاتی که تحت مدیریت «همایش بین‌المللی مسلمانان» و اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه منتشر می‌شوند (مجلات«مناره اسلام»، «اسلام در دنیای معاصر»، سالنامه «تفکر اسلامی: سنت و معاصر» و غیره) لازم است.

۵-حمایت مالی از ترجمه (به انگلیسی، عربی و زبان های دیگر) و انتشار آثار عالمان مسلمان روسیه که به کامل ترین و دقیق ترین شکل جهت گیری تکثر گرایانه قرآن را بیان می کنند، لازم است.

۶- حمایت مالی از ترجمه به زبان روسی و انتشار آثار دانشمندان جهان اسلام که به کامل ترین و دقیق ترین شکل جهت گیری تکثرگرایانه قرآن را بیان می کنند، لازم است.

۷- لزوم اختصاص فرصت مطالعاتی برای تحقیق در زمینه سنجش تکثرگرایی در سنت روش فکری اسلام (در زمینه مشکلات گفتگوی درون اسلام، گفتگوی بین ادیان، رحمت عام خداوند و غیره)، تهیه تحقیقات موضوعی بر اساس این فرصت های مطالعاتی.

۸- لزوم برگزاری کنفرانس های بین المللی، میزگرد ها و مراسم‌های دیگر در کشورهای گوناگون که هدف از آنها کمک به پیشبرد ایده های آفرینش و توسعه بر اساس ارزش های سنتی است.

۹- لزوم برگزاری دوره‌های ارتقاء مهارت و کارگاه های آموزشی عالمان و محققان برجسته با هدف تربیت خبرگان روشنفکر مسئولیت پذیر مسلمان در قرن ۲۱.

۱۰- لزوم مساعدت به تهیه نشریات موضوعی(تک نگاری) و علمی فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی که توصیه‌نامه شورای علمی انستیتو اسلامی مسکو، شورای علمای اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و همچنین داورانی از میان نمایندگان تحقیقات اسلامی آکادمیک و شرق شناسی را دارند.

۱۱- لزوم درخواست اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و بنیاد غیرتجاری خیریه« حمایت از علم، فرهنگ و آموزش اسلامی» برای تأمین اعتبار تصمیات اتخاذ شده.

۱۲- برگزاری این کنفرانس به صورت سالانه یا هر دو سال یکبار با همکاری مشترک مجمع جهانی تقریب و شورای مفتیان روسیه تحت عنوان "وحدت و تقریب".

۱۳- تأسیس "دارالتقریب" محلی میان مسلمانان روسیه و درخواست از مسلمانان سایر کشورها برای اقدام مشابه بایدمورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است: همایش بین‌المللی وحدت اسلامی-وحدت مسلمین مبنای گفتگو با صدوراین بیانیه به کار خود پایان داد.

مراسم تجلیل از شهدای شب عاشورای کارته سخی و شهدای روز عاشورای بلخ از سوی شورای علمای شیعه افغانستان و خانواده شهدا با حضور نمایندگان پارلمان و مقامات دولتی، علما، فرهنگیان و صدها تن از باشندگان غرب کابل دیروز (پنجشنبه) در زیارت سخی کابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رسالت ، نعمت الله غفاری نایب رییس دوم ولسی جرگه، با بیان ضعف نیروهای امنیتی در  جلوگیری از حمله مسلحانه در شب عاشورا به زیارت سخی کابل، گفت: علیرغم این که تمام نهادهای امنیتی می دانستند که همه ساله تعداد کثیری از عزاداران در این مکان جمع میشوند، باز هم در جلوگیری از حادثه و تامین امنیت ناکام ماندند.

وی علاوه کرد: تعداد نیروهای امنیتی در شب حادثه حضور داشتند، بسیار کم و ناچیز بوده است.

مولوی ابراهیمی، معاون شورای اخوت اسلامی افغانستان ضمن نقبیح حمله به عزاداران حسینی در شب عاشورا، گفت: آیا کسانی که در شب عاشورا در کارته سخی جمع شده بودند، سلاح در دست داشتند؟ آیا برای تخریب اماکن میرفتند؟ نخیر! فقط برای سوگواری نواده پیامبر (ص) آمده بودند، اما دشمنان ذلیل شده مردم افغانستان آمدند و این عزاداران و محبان اهل بیت را به خاک خون کشانیدند.


وی افزود: خاندان نبی اکرم (ص) و به خصوص امام حسین(ع) در حقیقت نقطه وصل میان مذاهب اسلامی است.

آیا در میان مذاهب اسلامی مذهبی وجود دارد که امام حسین را دوست نداشته باشد؟ و یا اهل بیت رسول الله را دوست نداشته باشد؟ زمانی که ما می گوییم رسول الله را دوست داریم، ایجاب میکند که اهل بیت و خاندان آن رسول را هم دوست داشته باشیم، و کسانیکه اهل بیت و رسول اکرم را دوست دارند، باید دوست داران و عزاداران امام حسین(ع) را نیز دوست داشته باشند.

به باور وی، کسانیکه دست به این چنین اعمال شوم میزنند، نه این ها اهل تسنن اند نه تشیع! در حقیقت این ها اجیران و غلامان اجانب و استخبارات منطقه میباشند، و هدف شان این است که در میان ما رخنه ایجاد کنند که این یک خیال است و محال است و جنون.

در ادامه، حجت السلام والمسلمین رضوانی بامیانی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه گفت: تاکنون آماری که به ما رسیده است بیان گر ۱۷ کشته و ۳۱ زخمی میباشد که امکان تغیر در این آمار نیز وجود دارد.

وی گفت: از دولت خواسته ایم تا در امر آمار دهی، دقیق تر و سریع تر عمل نماید، تا معلومات درست و سریع در خدمت مردم قرار گیرد.

آقای رضوانی به خانواده های نیروی های امنیتی که در شب عاشورا قربانی این حمله شدند نیز تسلیت گفت.

در ادامه شورای علمای شیعه افغانستان از خانواده های تعدادی از شهدای آن شب تقدیر کرد.

در اخیر، سید حسین محقق زاده؛ رئیس دارالانشاء شورای علمای شیعه افغانستان گفت: با نسل کشی نمیشود که چراغ عشق حسین این مردم که در دل های این مردم است خاموش ساخت، و گرنه سال ها قبل این چراغ را خاموش ساخته بودند.

به باور وی، پیروان امام حسین (ع) در افغانستان بخاطر  عشق به امام حسین و حرکت در مسیر ایشان، چنان زجرها کشیده اند که معروف است زنان و دخترانشان را به یک پیسه میفروختند، کسی نمیخرید.

ولی با همه اینها، امروز می بینیم که چراغ حسینی در این کشور همچنان فروزان است و فروزان خواهد ماند.

در حمله مسلحانه 4 مهاجم مسلح به عزاداران عاشورا در زیارت سخی در غرب کابل دست کم 17 نفر شهید و 31 نفر زخمی شدند.

مقامات پولیس کابل تأیید کردند که مهاجمان با یونیفورم پولیس به عزاداران حمله کردند.

دوشنبه, 26 مهر 1395 09:46

خصومت علیه شیعیان جهان در سال ۲۰۱۶

نوشته شده توسط

اینفوگرافیک: خصومت علیه شیعیان جهان در سال ۲۰۱۶

 

شفقناافغانستان- سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی دیده بان حقوق شیعیان به طور ماهانه اقدام به ارائه گزارش درباره فعالیت های ضدشیعی و خشونت های روی داده علیه این گروه از مسلمانان در کشورهای مختلف، می نماید.

 

به گزارش سرویس نظرسنجی شفقنا، چکیده ای از گزارشات این سازمان در مورد خصومت های اعمال شده علیه شیعیان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۶ در اینفوگرافیک ذیل آمده است:

anti-shia2016

 

انتهای پیام

 

چهارشنبه, 21 مهر 1395 22:51

نماز یکی از مهمترین ارکان دین اسلام است

نوشته شده توسط

نماز یکی از مهمترین ارکان دین اسلام است و بر نماز اول وقت تاکید فراوان شده تا آنجایی که امام(ع) در آن گیرودار جنگ این عمل مهم را انجام دادند.

عزاداران حسینی در اغلب مناطق عزاداری، به یاد نماز عاشورای سال ۶۱ هجری، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
به گزارش پایگاه خبری رسالت ،‌ مردم عزادار که از صبح امروز با حضور در دسته‌های سینه‌زنی مشغول عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) بودند، ظهر امروز با شنیدن صدای "الله‌اکبر" از مساجد، با اجتماع نماز ظهر عاشورا را در نقاط مختلف شهر  به جماعت اقامه کردند.
استاد حجت الاسلام و المسلمین عالمی از اساتید حوزه علمیه کابل در حوزه علمیه رسالت قبل از اقامه نماز ظهر عاشورا بیان داشتند که :
نماز یکی از مهمترین ارکان دین اسلام است و بر نماز اول وقت تاکید فراوان شده تا آنجایی که امام(ع) در آن گیرودار جنگ این عمل مهم را انجام دادند.
نماز اول وقت آنقدر مهم است که امام حسین(ع) به کسی که وقت نماز را یادآور شد، وعده‌ی بهشت داد.
و مهم‌ترین پیام نماز روز عاشورای امام حسین(ع) زنده نگه‌داشتن دین اسلام و احیای تمام ارزش‌های والای الهی است.

رییس اجرای حکومت، با بیان اینکه عدالت خواهی و مبارزه برای حق، از قیام امام حسین(ع) الهام گرفته است، می‏گوید؛ طی چهارده قرن گذشته در هر جایی که ندای آزادی بلند شده است، کربلا الهام بخش آن بوده است.
به گزارش پایگاه خبری رسالت ،داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، امروز (چهارشنبه) که در مراسم گرامیداشت عاشورای حسینی در مسجد الزهرا(س) کابل صبحت میکرد، از عاشورای سال ۶۱ هجری به عنوان پیام بیداری و شعور انسانی یاد کرد.
آقای عبدالله افزود که طی چهارده قرن گذشته در هر جایی که صدای عدالت خواهی بلند شده است، کربلا الهام بخش آن بوده است.
رییس اجرایی تاکید کرد که جوانان باید از عاشورا درس انسان سازی بیاموزند.
عبدالله گرامیداشت از عاشورای حسینی از سوی تمام مذاهب را نشانه بزرگ قیام حسینی عنوان کرد و افزود که عاشورا پیام فراموش ناشدنی تاریخ است.
او خاطر نشان کرد که عاشورا مظهر یگانگی و یکپارچکی است و مردم ما باید پیام وحدت بخش عاشورا را الگو و سرمشق زندگی جمعی شان قرار دهند.
رییس اجرایی، با اشاره به حمله دیشب به عزاداران حسینی آن را جنایتی خواند که جز نام بدی دست آوردی برای تروریستان نخواهد داشت.
او خاطر نشان کرد که گروه هاى تروريستى به هيچ ارزشی اسلامی اهميت قايل نيستند و با حاميان بين المللی شان آگاهانه تلاش براى ايجاد نفاق و تفرقه در ميان مردم افغانستان مى کنند اما هر گز در اين راه موفق نمی شوند.
آقای عبدالله از نیروهای امنیتی تقدیر کرد اما گفت که وحدت مردم افغانستان باعث نیرومندی این نیروها می‏شود.
رییس اجرایی همچنان به مذاکرات صلح اشاره کرد و گفت که صلح با مخالفان را تنها به این دلیل که یک سنت حسنه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است، دنبال کرده است و این مذاکرات به هیچ وجهه به معنای ضعف در مقابل دشمنان نمی باشد.

معاون دوم رئیس جمهور گفت: شایسته سالاری و تأمین عدالت از ارکان اساسی قیام عاشورا است که جنبه های سیاسی این نهضت را آشکار می سازد و امام حسین به خاطر نبود شایسته سالاری و فقدان عدالت در حکومت یزید قیام کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسالت ، سرور دانش معاون رییس جمهور قبل از ظهر امروز نهم محرم برابر با ۲۰ میزان ۱۳۹۵، در مسجد جامعه الزهرا در غرب کابل حضور یافته و به این مناسبت در جمع عزا داران حسینی اهداف قیام امام حسین و بایستگی های یک حکومت را تشریح کرد.

معاون رییس جمهور نخست فرارسیدن عاشورای حسینی را به مسلمانان جهان، مردم مسلمان افغانستان و عزاداران حسینی تسلیت گفته به روان شهدای نهضت عاشورا، شهدای راه عزت و آزادی مردم افغانستان و شهدای نیروهای امنیتی کشور اتحاف دعا کرد.

وی از مردم افغانستان که همه ساله در تجلیل از عاشورا همت می گمارند و نقش علما در تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) قدر دانی کرده گفت: عاشورا در افغانستان به نقطه وصلِ همدلی و همگرایی مردم تبدیل شده است که در تجلیل از این نهضت و درس های آموزنده آن شیعه و سنی سهم می گیرند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اهمیت و جایگاه نهضت عاشورا، در دو زمینۀ آموزه های سیاسی و معنوی این نهضت به تفصیل سخن گفته افزود: نخستین درس مکتب عاشورا احیای امر دینی، جایگاه دین، معنویت و اخلاق در زندگی جامعه بشری است. معاون رییس جمهور گفت که هدف قیام امام حسین(ع) در نهضت عاشورا احیای امر دینی در جامعه ای بود که دچار انحطاط و درماندگی شده بود.

آقای دانش با نقل روایتی از زبان امام حسین(ع) گفت: از دید امام حسین(ع) در حکومت یزید بن معاویه مردم بنده دنیا شده و دین فقط در زبان شان جریان داشت و مردم از دین به مثابه یک تجارت در راستای زندگی و معیشت خویش استفاده می کردند.

 

معاون رییس جمهور گفت: آنچه از نهضت عاشورا باید آموخت اخلاقیات و معنویت است که نیاز جامعه بشر امروز است و مواردی چون آزادگی، خود سازی، خداباوری، آزاد منشی و وفای به عهد از صفات برجسته انسانی است که در نهضت عاشورا تبلور یافته است.

آقای دانش درس های سیاسی عاشورا را از دیگر جنبه های این نهضت بزرگ تاریخ اسلام عنوان کرده گفت: شایسته سالاری و تأمین عدالت از ارکان اساسی قیام عاشورا است که جنبه های سیاسی این نهضت را آشکار می سازد و امام حسین به خاطر نبود شایسته سالاری و فقدان عدالت در حکومت یزید قیام کرد.

وی شایسته سالاری و تأمین عدالت را از چالش های اصلی در افغانستان عنوان کرده گفت: این مشکل ریشه در تاریخ سیاسی افغانستان داشته و هیچ حاکمیتی این اصل را آنگونه که شایسته مردم و شهروندان کشور بوده تأمین نکرده است.

به گفته دانش، روند استخدام افراد متخصص و کارفهم و سپردن امور اجرایی به آنان همواره مشکل داشته و توزیع ثروت و قدرت سیاسی نیز همیشه در انحصار یک قبیله بوده است نه حتی یک قوم.

معاون رییس جمهور گفت ما در حکومت وحدت ملی می خواهیم به این دو مورد توجه جدی داشته باشیم و در آینده نزدیک شاهد اقدامات جدی در دو زمینه رعایت شایسته سالاری و تأمین عدالت در برخورداری از فرصتها، توزیع ثروت و خدمات عمومی خواهیم بود.

به گفته دانش با توجه به مشکلات موجود در کشور، دولت و مردم افغانستان از حیث دسترسی به منابع مورد نیاز در وضعیت بهتری قرار گرفته اند.

وی گفت: حضور نزدیک به صد کشور و سازمان بین المللی در نشست بروکسل، حمایت همه جانبه جهان از مردم و دولت افغانستان، حمایت از پالیسی های حکومت و تعهد جامعه جهانی در امر کمک به انکشاف و زندگی صلح آمیز مردم افغانستان یک موفقیت بزرگ است.

به گفته معاون رییس جمهور در حدود ۱۸ میلیارد دالر از تعهدات جدید و قدیم جامعه جهانی برای مردم افغانستان در اختیار حکومت قرار دارد و حداکثر تلاش براین است که در ختم سه یا چهار سال دیگر، باشندگان تمام ولایات کشور احساس کنند که به چه میزان از این کمک ها مستفید شده و چه تغییری در زندگی آنان رونما شده است.

وی تأکید کرد که اگر این کار صورت نگیرد و حکومت در تأمین عدالت ناکام بماند، پوسیدگی اداره، گسست ملی و تشدید شکاف های اجتماعی از پیامدهای خطرناک این ناکامی خواهد بود که سبب بحران دیگری در افغانستان خواهد شد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد که حکومت وحدت ملی و رهبری حکومت تصمیم جدی دارد تا بستر شایسته سالاری و تامین عدالت در کشور فراهم گردد و زندگی مردم افغانستان با درس از آموزه های بزرگ قیام حسینی و تاریخ گذشته در مسیر درست هدایت گردد.

 هفتمین روز عزاداری  محرم در مسجد الزهرائ (س) توسط سخنرانان  برگزار گردید که در پایان محفل حضرت آیت الله صالحی  با بیان اینکه شناخت باید قبل از محبت باشدبه ابعاد  واقعه عاشورا پرداخت و در این رابطه فرمودند :

وجود نازنین پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله خطاب به اباذر می فرماید که راهگشای ما در دنیا و کلید سعادت دنیا و آخرت ماست. حضرت طریق بندگی را در سه مطلب بیان می کند:

یک :معرفت نسبت به خداوند

دوم : اقرار به رسالت پیغمبر صلی الله علیه و آله که بشیر و نذیر برای امت  است 

سوم : محبت به اهل بیت علیهم السلام. پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله دو تشبیه بیان می فرماید: مَثَل اهل بیت (علیهم السلام) در میان امت من مثل کشتی نوح می ماند، اگر کسی سوار بر این کشتی شود نجات پیدا می کند و اگر کسی از این کشتی برگردد غرق می شود و هلاک می شود، مَثَل اهل بیت (علیهم السلام) در میان امت من مثل درب حطّه در بنی اسرائیل است و هر کس از این درب گذر کند بیمه می شود و نجات پیدا می کند. پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله می خواهند بفرمایند راه نجات تمسک به محبت اهل بیت علیهم السلام است. خدا دو نعمت به انسانها ارزانی داشته است و کسانی که طالب سرّ هستند و می خواهند به درجات بالای سلوکی برسند از این دو مطلب بهره ببرند؛ یک معرفت و شناخت و دوم محبت و عشق. محبت و عشق بواسطه معرفت و شناخت مدیریت می شود. اگر قبل از محبت معرفت و شناخت نباشد، محبت از جنس مادی، گذرا و غیرمستمر می شود که بدل و جایگزین می شود و عمق نخواهد داشت. این معرفت و شناخت به محبت جهت می دهد و نشان می دهد آن را کجا هزینه کنیم. نوع انسان ها به بیان قرآن عجول است، حریص و کم طاقت است. انسان به محض اینکه فرصتی برای استفاده از محبت پیدا کند، آن را اِعمال می کند در حالی که باید قبل از محبت، معرفت باشد تا به بی راهه نرود. ویژگی های متمسکین به محبت اهل بیت علیهم السلام حضرت موسی بن جعفر علیه السلام فرمود: خوشا به حال شیعیان ما که در زمان غیبت متمسک به ما اهل بیت علیهم السلام می شوند. از بیان حضرت می توان استفاده کرد که تنها راه نجات در زمان غیبت و اینکه انسان در دام فتنه ها نیفتاد و مبتلا به پرستش طاغوت های درون و بُرون نشود، اسیر شیطان نشود، تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) است. کسانی که متمسک به حبّ اهل بیت (علیهم السلام) هستند ویژگی هایی دارند که در روایت حضرت بیان شده است. برای رسیدن به درجات بالای محبت اهل بیت (علیهم السلام) این نکات دارای اهمیت است. نشانه ی کسی که تمسک به محبت اهل بیت (علیهم السلام) دارد این دو مطلب است: طُوبی لِشیعَتِنَا المُتَمَسِکینَ بِحَبلِنا فی غَیبَهِ قائِمِنا الثابِتینَ عَلی مُوالاتِنا وَ البَراءَهِ مِن اَعدائِنا 1 ؛ "مُوالاتِنا" یعنی کسی که پیرو اهل بیت (علیهم السلام) است. کسی که در یک مقطع خاص اوامر را رعایت کند و در مقطع دیگر عمل نکند یا اگر به نفعش نیست عمل نکند در این تعریف نمی گنجد. زنی به حضرت زهرا سلام الله علیها عرض کرد: شوهرم گفته از شما بپرسم آیا من از شیعه ی شما هستم؟ حضرت فرمود: به شوهرت بگو اگر به اوامر ما عمل می کنی و از نواهی ما اجتناب می کنی از شیعیان ما هستی وگرنه شیعه ی ما نیستی. متمسکین به محبت اهل بیت (علیهم السلام) هر چیزی را که بخواهد آنها را از اهل بیت علیهم السلام فاصله بدهد کنار می زند، هر چیزی که بوی دشمنی با اهل بیت علیهم السلام بدهد را کنار می زنند. امام حسین علیه السلام سرّ الله است / القاب منحصر به فرد امام حسین علیه السلام روایت از حذیفه هست، حذیفه نقل میکنه: "قال رایت النبی آخذ بیدالحسین بن علی علیهما السلام" دیدم نبی مکرم اسلام درحالیکه دست امام حسین علیه السلام رو گرفت و بالا آورد مقابل مردم فرمود: "یاایهاالناس هذا الحسین ابن علی فاعرفوه" 2 این حسین را بشناسید و معرفت نسبت به او پیدا کنید، این معرفت یعنی بدانید این حسین (علیه السلام) سرّ الله است، نسبت به اسراری که در حضرت است معرفت و شناخت عمیق پیدا کنید، از کلمات و اسمائی که برای حضرت به کار رفته کاملا واضح است که حسین علیه السلام سرّ الله است. چند نمونه از آن را بیان می کنم: جزع، بی قراری و از خود بیخود شدن برای هر مطلبی مکروه است جز برای حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام! امام صادق علیه السلام فرمود: در هر چیز جزع آوری مکروه است انسان جزع کند و از خود بیخود شود غیر از جزع بر امام حسین علیه السلام که در آن اجر و ثواب هم هست. هر خاکی را بخورید حرام است الا خاک قبر امام حسین علیه السلام که در تربت او شفا قرار دارد. زیر ناودان طلا اگر دست به دعا بلند کنی ممکن است قبول بشود یا نشود همینطور در خانه ی خدا، رکن یمانی و ... اما زیر قبه ابی عبدالله الحسین علیه السلام فرموده اند که دعا مستجاب است چون حسین علیه السلام سرّ الله و ثارالله است. اسامی که برای حضرت سید الشهدا به کار می رود خاص حضرت است مثل "الوتر الموتور" یعنی دردانه و یکی یکدانه ی خدا که خاص ابی عبدالله الحسین علیه السلام است. معنای زیبای "لبیک داعی الله" ابی عبدالله الحسین علیه السلام پدر بندگی است یعنی کسی که بندگی خدا را در معرض ظهور گذاشت. یا "لبیک داعی الله" ای دعوت کننده به سمت خدا! چه معنی دارد که به امام حسین علیه السلام لبیک می گوییم؟ "لبیک داعی الله" یعنی تو ما را خوانده ای و ما به تو لبیک می گوییم، یعنی اگر به قلب تو نگاه نکرده باشد یا دعوتت نکرده باشد الان اینجا نبودی! پس به قلبت نگاه کرده و تو را دعوت کرده که اینجا هستی. این ویژگی منحصر به ابی عبدالله الحسین علیه السلام است. استاد ما آیت الله مظاهری در مسجد زیارت عاشورا می خواندند آقای مداح گفت: السلام علیک یا اباعبدالله! حسین جان جواب سلام واجب است. آیت الله مظاهری رو به مداح کرد و فرمود: دیگر این حرف را نزن! امکان ندارد شما در سلام دادن از امام معصوم علیه السلام سبقت بگیرید. امام حسین علیه السلام به تو سلام کرده و تو به حضرت جواب سلام می دهی. امیرالمومنین علیه السلام به امام حسین علیه السلام نگاه کرد و فرمود: ای کُشته ی اشک مومنین. خود امام حسین علیه السلام فرمودند: من کُشته ی اشک چشم هستم. نشانه بودن ایمان در قلب و معیار این است که اگر نام حسین علیه السلام را ببرند چه حالی پیدا می کنند؟ غیرارادای از چشم فرد اشک می آید، "قتیل العبرة" این هم منحصر به ابی عبدالله الحسین علیه السلام است که از القاب و اسماء خاص است و باید نسبت به اینها معرفت پیدا کرد. هدف حرکت ابی عبدالله الحسین علیه السلام چه ویژگی هایی در امام حسین علیه السلام وجود دارد که امتیازات والا را به او داده اند؟ حضرت زهرا سلام الله علیها می فرماید: نصف عبادات عمرم را به گریه کنان حسین (علیه السلام) می دهم. امیرالمومنین و امام حسن علیه السلام هم همینطور. هدف حرکت ابی عبدالله الحسین علیه السلام در دو مطلب است: 1- وفای به عهد بندگی؛ بالاترین و زیباترین بندگی را در کربلا به ظهور رساند. در زبان عرب اگر کسی دارای یک ویژگی خاص باشد یک "اَب" به معنای پدر به او می چسبانند مثل "اَب الجود، اَب السخّا" یعنی بالاتر از آن دیگر قابل تصور نیست. امام حسین علیه السلام هم به زیباترین وجه ممکن به عهد بندگی پرداخت و هر آنچه داشت در مسیر اطاعت خدا بذل کرد، بذل یعنی دادن و بخشیدن تمام سرمایه هاست، هبه بخشیدن قسمتی از مال است، امام حسین علیه السلام "باذل" است. حضرت در مقابل مخالفان حرکت فرمودند: از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که خدا دوست دارد مرا کشته ببیند، خدا می خواهد خانواده ات را در اسارت ببیند. شیطان تمام جنودش را جمع کرد تا بتواند یک آخ و ناله از حضرت بگیرد اما نتوانست حتی در قتلگاه. بندگی یعنی دادن تمام سرمایه ها در راه خدا، حسین علیه السلام هم تمام سرمایه اش را در راه خدا داد. ابی عبدالله الحسین علیه السلام در حالت سجده شهید شدند که نشان از بندگی حضرت بود. 2- روشن کردن نور هدایت؛ دومین هدف ابی عبدالله الحسین علیه السلام روشن کردن نور هدایت بود. می فهمید که حسین علیه السلام دست ناموسش را گرفت و به کربلا رفت برای اینکه ما انسان وار زندگی کنیم و در دام شیطان نیافتیم؟ هر وقت در زندگی حس کردید راه را گم کرده اید به درب خانه ابی عبدالله الحسین علیه السلام بروید. حسین علیه السلام انسان را در مسیری قرار می دهد که حیّ حقیقی می شود، قلب مرده ی انسان به برکت ایشان زنده می شود. رفقا این روزها هر کجا عزاداری می روید تا می گویند صلی الله علیک یا ابا عبدالله ضجه بزنید، فریاد بزنید، اگر عزادار شده باشید می فهمید چه می گویم.

صفحه6 از97
  • سر زنش وتهدید در پرتوی عبارت ویل در قران
    سر زنش وتهدید در پرتوی عبارت ویل در قران به گزارش پایگاه خبری رسالت  آخرین درس تفسیر در ماه شعبان المعظم با عنوان ( ویل ) توسط حضرت ایت الله صالحی برگزار گردید  ایشان ابتدا بیان داشتند که هشدارهای قرانی باید سرلوجه امور زندگی فردی و اجتماعی باید باشد  یکی از این هشدار ها  عنوان ویل می باشد .در…
    نوشته شده در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 23:05
  • پیام تسلیت دفتر حضرت آیت الله صالحی به مناسبت حوادث درناک اخیر افغانستان
    پیام تسلیت دفتر حضرت آیت الله صالحی به مناسبت حوادث درناک اخیر افغانستان بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با تأسف و اندوه فراوان که روز دوشنبه، کشور ما شاهد حوادث تلخو خونین بود. در حمله تروریستی‌ای که در کابل، منطقه شش درک، انجام یافته،عده ای از شهروندانمان ، شهید و مجروح گردیده اند. نُه تن از خبرنگاران و…
    نوشته شده در سه شنبه, 11 ارديبهشت 1397 19:45
  • از هشت ثور در حوزه علمیه رسالت تجلیل گردید
    از هشت ثور در حوزه علمیه رسالت تجلیل گردید از ۸ ثور در حوزه علمیه رسالت تجلیل گردید به گزارش پایگاه خبری رسالت روز شنبه مطابق با ۸ ثور از سالروز افتخار آفرین پیروزی مجاهد مردان افغانستان در حوزه علمیه رسالت تجلیل گردید در این مراسم که با شرکت اقشار مختلف برگزار گردید، حضرت آیت الله صالحی با بیان…
    نوشته شده در یکشنبه, 09 ارديبهشت 1397 05:43
  • نمایندگان شورای علمای اهل تشیع تجت ریاست آیت الله صالحی با رییس جمهور دیدار کرد
    نمایندگان شورای علمای اهل تشیع تجت ریاست آیت الله صالحی با رییس جمهور دیدار کرد  به گزارش پایگاه خبری رسالت  رئیس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان شورای علمای اهل تشیع، پیشنهاد  ایجاد حوزۀ چهاردهم امنیتی را منظور کردمحمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز با نمایندگان شورای علمای اهل تشیع تجت ریاست آیت الله  صالحی در قصر گلخانۀ ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.در…
    نوشته شده در یکشنبه, 09 ارديبهشت 1397 05:16
  • افتتاح حوزه علمیه ولایت در بامیان
    افتتاح حوزه علمیه ولایت در بامیان به گزارش پایگاه خبری رسالت ْ روز گذشته  (سوم شعبان المعظم)همزمان با میلاد حضرت امام حسین (ع) حوزه علمیه ولایت  با شرکت علما ْ اساتید ْٖطلاب ْوالی محترم بامیان و سایز اقشار توسط حضرت آیت الله صالحی افتتاح گردید.در این محفل حجت الاسلام بابه محسنی با بیان اینکه :آيت الله…
    نوشته شده در شنبه, 01 ارديبهشت 1397 05:28
  • تجلیل از سالروز شهادت امام موسی ابن جعفر (ع)
    تجلیل از سالروز شهادت امام موسی ابن جعفر (ع)   به گزارش پایگاه خبری رسالت ْ جضرت آیت الله صالحی در سالروز شهادت امام موسی ابن جعفر در سالن کرامت بیان فرمودند که ْبنابر مشهور، و آنچه که شهید مطهری بیان می دارد ْ امرور روز شهادت امام هفتم حضرت موسی الکاظم سلام الله علیه است. ولادت موسی بن…
    نوشته شده در جمعه, 24 فروردين 1397 18:14
  • سمینار یک روزه بعثت از دیدگاه آیات و روایات:
    سمینار یک روزه بعثت از دیدگاه آیات و روایات: به گزارش پایگاه خبری رسالت، در هجدهمین روز از سال ۱۳۹۷ سمینار یک روزه ای با شرکت علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه کابل در حوزه علمیه رسالت برگزار گردید. و سخنرانان با تاکید بر اهداف والای بعثت، بعثت پیامبر گرامی…
    نوشته شده در یکشنبه, 19 فروردين 1397 21:20
  • تبدیل افغانستان به مرکز تجارت و ترانزیت منطقه
    تبدیل افغانستان به مرکز تجارت و ترانزیت منطقه پایگاه خبری رسالت -سومین نشست سالانۀ “سام” تحت عنوان (پیشرفت ها و دستآوردهای انکشاف افغانستان و آجندای اصلاحات) قبل از ظهر امروز با سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، رسماً افتتاح شد. این نشست که با حضور نمایندگان نزدیک به ۴۰ کشور در ارگ برگزار گردید، رئیس جمهور غنی به…
    نوشته شده در پنج شنبه, 13 مهر 1396 19:04
  • به هر قیمتی که باشد افغانستان را می سازم!
    به هر قیمتی که باشد افغانستان را می سازم! اشرف غنی در مراسم روز جهانی جوان گفت که به هر قیمتی که باشد افغانستان را می سازم. به گزارش پایگاه خبری رسالت، ارگ ریاست جمهوری به مناسبت روز جهانی جوان، مراسمی به منظور حمایت از جایگاه این قشر عظیم کشور برگزار کرد. وی افزود:بیشترین سرمایه سیاسی خود را در…
    نوشته شده در یکشنبه, 22 مرداد 1396 05:53
  • 235 اسیر هزارهِ میرزا اولنگ امروز بعد از ظهر آزاد شدند
    235 اسیر هزارهِ میرزا اولنگ امروز بعد از ظهر آزاد شدند پایگاه خبری رسالت- 235 اسیر هزارهِ میرزا اولنگ امروز بعد از ظهر آزاد شدند.  به گزارش پایگاه خبری رسالت: تعداد 235 نفر از اسرای درقریه میرزا ولنگ پس از 4 روز در نتیجه سعی و تلاش بزرگان محلی با رهبری مقام ولایت از چنگ طالبان وداعش رها شده و دقایقی پیش…
    نوشته شده در چهارشنبه, 18 مرداد 1396 14:51

فعالیتهای مسجد جامع الزهرا

فعالیتهای حوزه علمیه رسالت